TV kijken nog steeds populairder dan social media | RTV Utrecht Reclame RTV Utrecht Reclame

TV kijken nog steeds populairder dan gebruik social media

De populariteit van social media valt tegenwoordig niet meer te ontkennen. Social media is overal en het bereik is over het algemeen stijgend. Toch scoort TV met maar liefst 13,2 miljoen kijkers nog steeds beter. Dat is gebleken uit een publicatie van Screenforce naar aanleiding van het social media onderzoek van onderzoeksbureau Newcom.

Voor dit onderzoek zijn kijkcijfers van SKO over heel 2016 bekeken en geanalyseerd. De belangrijkste conclusie uit het onderzoek is dat geen van de social media-kanalen zoveel mensen bereikt als televisie. Zowel in het totale aantal gebruikers (kijkers) als het dagelijks bereik staat tv bovenaan de grafieken. In totaal kijken 13,2 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder televisie; dagelijks zijn dit er 10,3 miljoen.

In onderstaande grafiek is de top 5 sociale platforms en TV in miljoenen gebruikers weergegeven.

6. April 2017 - TV-Kijken-een-stuk-groter-dan-sociale-platforms

Televisie zorgt nog steeds voor veel impact bij de kijker. TV is overal, thuis op een groot scherm in de huiskamer, maar ook bijvoorbeeld onderweg via je tablet of smartphone. Ook in 2016 keek de Nederlander gemiddeld ruim 3 uur per dag televisie. TV is dus nog steeds een uitstekend medium om op te adverteren.

Wil je meer weten over adverteren op RTV Utrecht? Neem dan contact met ons op!

Bron: Frank.news, april 2017

Contact opnemen